Művész Leszek! Tudós Leszek! Tehetség-támogatási pályázat
„……milyen az, amikor valami olyat csinálsz, amitől folyamatosan pezseg lényed minden apró része, amikor ez az egyetlen dolog, ami számodra képes lelassítani az időt, amitől hidegrázósan érzel majd minden mikroszekundumot, amivel úgy tudsz kapcsolódni másokhoz, ahogyan semmi mással a világon, úgy adhatod át a legtraumatikusabb vagy legörömtelibb történetedet, hogy nem kell kitárnod a magánéleted, csak érezned és átélned, amitől minden külső zaj kizárul majd a hallóteredből, és csak a kis hang marad, ami azt mondja, hogy „Te erre születtél!”. (L. Ildikó, 16 éves, dráma-színházművészet)
“Lehet-e akadálya világmegváltó terveimnek egy betegség? Nem, legyőztem, legyőzzük. Lehetnek-e akadályai világmegváltó terveimnek az anyagiak? Sajnos, ahogy ezt tapasztalnom kellett, igen. Kevésen múlik a mai világban, kiből lesz orvos, kutató, történelemformáló ember. De ennek a kevésnek a hiánya sajnos megakadályozhatja azt.” (N. Tamás, 17 éves, természettudomány)
“A jövőben zene vagy tánc pedagógus szeretnék lenni. Mivel van egy autista kishúgom, aki láthatóan nagyon szereti ha
zenélek, ezért kipróbálnám a zeneterápiát más beteg gyerekeken is. A 2020-21-es tanévben, egy alapítvány segítségével elkezdtem cimbalmot tanítani alapfokon. 3-4 diákom van jelenleg, akik nagyon szívesen tanulnak. 2021 nyarán két társammal megalkottuk a saját bábszínházunkat, amiben én adom az élő zenei aláfestést, illetve a hangeffekteket. Ezt a jövőben feltétlenül szeretném folytatni, ugyanúgy, mint a tanítást. Ezen okokból lenne szükségem az új hangszerekre, mivel van 1-2 hangszerem ami csak kölcsönbe van nálam és vissza kell adnom.” (M. Ditta, 16 éves, zeneművészet)
“Még nem tudom pontosan, mi szeretnék lenni, most leginkább az orvosi hivatás vonz, de biztos vagyok benne, hogy a reál tantárgyak közül fogok választani. Az érdeklődési körömnek megfelelő könyvek beszerzését, a versenyek nevezési díját szüleim mindig igyekeznek biztosítani, de tudom, hogy ez néha nem könnyű nekik a négy testvérem miatt. Nem is beszélve arról, hogy a számítógépen való osztozás sem mindig egyszerű a családon belül.” (T. Balázs, 12 éves, természettudomány.
A Messzehangzó Tehetségek Alapítvány 2021/22 tanévi tehetség-támogatási pályázatára több, mint 80 fantasztikus nevezés érkezett be tehetségesterületük iránt elkötelezett, nehéz körülmények között élő, 12-18 éves diákoktól. Közülük 16-an részesültek a képzés-támogatásban, hárman pedig a Zeneakadémia Baráti Körével közös együttműködés keretében kerültek be a támogatási rendszerbe.
A támogatott fiatalok között hatan természettudományos/informatikai, hárman képzőművészeti, heten zenei, ketten dráma-színházművészeti, egy diák pedig táncművészeti tehetségének fejlesztésre használja fel a támogatást: magántanári tiszteletdíj, tábori részvétel, kurzus/tanfolyam/szakkör díja, verseny nevezési díj/vizsgadíj, eszköz/tanszer vásárlás, versenyre/tanfolyamra utazás és szállás költségének finanszírozására.
A képzés-támogatási rendszerbe idén bekerült diákok 80%-a vidéken él, ketten határontúli magyarok. Szociokulturálisan hátrányos helyzetben nevelkednek (nagycsaládosok, betegséggel élők, egy szülő vagy nevelőszülő által neveltek, szűkös anyagi körülményekkel rendelkeznek, kisebbséghez tartozók, hátrányos helyzetű településen laknak), de példamutató elhivatottságukkal, választott tehetségterületükön (tehetségterületeiken) mutatott szorgalmukkal, motivációjukkal kiemelkednek kortársaik közül. Többen már egészen fiatalon országos- és nemzetközi versenyeken is részt vettek, amelyeken szép eredményeket értek el. Mindannyian azért tanulnak, hogy kitűzött céljaikat megvalósítsák – tehetségterületükön elismert művészek, tudósok, szakemberek legyenek.