Érdekel a számítástechnika? Webdesign, felhőalkalmazások, online cv és portfóliókészítés… gyere velünk a 2018/19 tanévi Adatkalandra, ahol gyakorlati informatikai tudást és a jövőhöz nélkülözhetetlen képességeket szerezhetsz meg!

A komlói Gagarin Iskolában Turi Péter informatikatanár vezetésével zajló műhelyfoglalkozás-sorozaton az alábbi témák kerülnek sorra:

  • CV, prezentáció készítés: továbbtanuláshoz, pályázatokhoz hasznos tudás
  • Facebook megjelenések: felelős digitális polgárság
  • Felhő alkalmazások: csoportmunka során használható programok
  • Programozás alapok
  • IT szakemberrel beszélgetés: kedvcsináló, kötetlen beszélgetés
  • Weblapszerkesztés alapok
  • Logótervezés alapok: grafikai, képszerkesztő programok használat

A műhelyfoglalkozás célja, hogy a szociokulturálisan hátrányos helyzetű gyerekek digitális tudáshoz való hozzáférését és digitális írástudását javítsa, így csökkentve a helyzetükből adódó, a digitális világ területén érezhető lemaradásukat. A program hiánypótló lehetőséget nyújt számukra az informatikai világképük tágításához, az infokommunikációs társadalomban elengedhetetlen tudás megszerzéséhez és gyakorlati alkalmazásához, a 21. századi készségek és képességek megszerzéséhez és a jövő tervezéséhez szükséges lehetőségek eléréséhez. Az ebbéli informatikai tudás felbecsülhetetlen értékkel bír és nemcsak a középiskolai, de később akár a felsőoktatási továbbtanulásra, és pályaválasztásra, sőt, akár munkavállalásra is kihat.

A mai számítástechnikai oktatás az elméleti és gyakorlati alapok átadásával alapoz a további gyakorláshoz, tökéletesítéshez szükséges, mindenki számára feltételezhetően elérhető, megfelelő informatikai háttérre. Azoknak a fiataloknak, akiknek családi háttere (szocio-kulturálisan hátrányos helyzetűek, gyermekotthonok lakói) nem tudja biztosítani az otthoni számítástechnikai eszközök használatát és a további tudásbővítő lehetőségeken való részvételt, nincs lehetőségük a közoktatási kereteken túl bővíteni és használni az informatikai ismereteiket, ezáltal további lemaradásokra tesznek szert ezen a tudományterületen, ami bizonyítottan pályaválasztásukra, s így hosszú távon egész életükre is kihat. A szűkös iskolai tanrend informatikai óraszámába a tanultakhoz szorosan kapcsolódó témák, napjaink fontos és aktuális kérdései (például felelős digitális viselkedés és döntéshozás, etikus internethasználat, a digitális világ kockázatainak és lehetőségeinek felmérése) már nem férnek bele.

WordPress Themes